- Inici/
- Índex Alfabètic/
- T/
- TR/
- Trasmapi
Trasmapi
Trasmapi NÀUT/ECON Nom comercial que empra la companyia naviliera denominada Serveis i Concessions Marítimes Eivissenques SA (Sercomisa), que fou una de les primeres del sector navilier de les illes d’Eivissa i Formentera, activitat que inicià la dècada dels anys seixanta del s. XX.
Pertany al Grup d’Empreses Alonso Marí SA. L’estiu de 1975 la naviliera A. Marí va entrar en l’explotació de la línia de transport regular entre les Pitiüses amb el vaixell Burlón, que fou construït a Barbate, Cadis; era de buc de fusta, de 29 m d’eslora, 7,7 m de mànega i 3,7 m de calat; estava equipat amb dos motors de 600 CV que li donaven una velocitat de 14 nus; podia transportar 250 passatgers i 6 cotxes i disposava d’una bodega per a mercaderies. A més de la línia regular, traslladava els turistes que s’havien d’allotjar al Club Maryland, l’Hotel Formentera Platja i la Pensió La Savina, explotats per Alons Marí.
Sercomisa es constituí el 1977 quan Alons Marí aportà el Burlón i la companyia Marítima de Sant Antoni, de Joan i Antoni Cardona Sala “Vinyes”, aportà els vaixells Esmeralda Verde, Delfín Verde i Delfín Blanco. Des d’aquell moment explotaren la línia entre Eivissa i Formentera i excursions marítimes.
La flota ha tengut diversos vaixells i així el 1998 es donà de baixa el Formentera Jet, però un nou vaixell amb el mateix nom el substituí. El 2014 disposava de cinc embarcacions que realitzaven la línia entre Eivissa i Formentera i excursions: Ibiza Jet, Eivissa Jet, Formentera Jet, Espalmador Jet, Cala Saona i aquell mateix any va posar en servei el Castaví Jet, catamarà per a passatge, vehicles i mercaderia rodada. El 2020 posà en funcionament un nou vaixell, el Migjorn Jet, catamarà de 30 m d'eslora amb capacitat per a 323 passatgers, construït a les drassanes Rodman. És un vaixell quasi bessó de l'altre catamarà Illetas Jet. Aquell any disposava de 7 embarcacions. [EEiF]
Descàrregues
